kite bakor jer

bangun pagi,
gosok gigi,
cuci muka,
terus mandi,
pakai baju,
makan roti,
minum susu,
pergi sekolah....

inilah antara lagu terbaru yg dinyanyikan oleh nurain...cikgu ajar kat sekolah...nurain mmg cepat belajar....satu hari aku balik lambat sbb bawa budak p lawan bola tampar....sampai umah ja soalan yang ditanya oleh ain pada aku..."mama p mana nie?awat balik malam nie?"...soalan mengalahkan abah dia la....
dia la nie cukup xcited kalau bercerita pasai adik....satu mlm bila nak tidoq aku kata kat dia...kalau ain ada adik...ain xleh tidoq ngan mama....ain kena tidoq ngan abah.....jawapan ain "adik kena tidoq dui la...ain yg tidoq ngan mama"...tergelak aku ngan jawapan dia....mcm2 budak nie.....
satu benda yang aku terkejut nurain leh sebut...usin...usin....sambil tangan dia berpusing2 ala2 hantu kak limah balik kg.....sambil berkata kite bakor jer....uish pandainya anak aku...padahal dia takut citer antu kat limah nie....rupa2nya cikgu dok buka kat sekolah...

0 comments:

Post a Comment